nilsartinsmamma

Alla inlägg under december 2013

Av nilsartinsmamma - 5 december 2013 14:33

Hej allesammans!

Det skär i mitt mamma hjärta när min lilla pojke aldrig blir riktigt nöjd och skriker och skriker trots att han har ätit och tömt tuttarna, är bytt på samt även har blivit buren på.
Sedan när man ser att han somnat och ska lägga ner pojken i sängen så vaknar han och gall skriker   

Då känner jag mig helt värdo som mamma men de på amningshjälpen säger att jag inte alls ska behöva känna så då jag gör mitt bästa när han är hungrig och gråter för han snuttar ju så gott på bröstet. 


Jag tycker att jag gör mitt bästa innerst inne men samtidigt så blir man ju otroligt ledsen när ens bästa skatt är ledsen och skriker som en stucken gris och kan samtidigt inte säga till mig var han har ont, men kvinnan på BVC trodde också att det kunde vara att vår lilla prins kanske får i sig luft när han ammas och det kan vara det som gör att han gråter och är ibland otröstlig, min finaste nyponros   


Ska lägga upp en bild på våran finaste lilla nyponros som gör oss till det mest lyckligaste personerna i hela världen.
Han är så nyfiken och på denna bild pratade han samtidigt med sin farmor via Skype:
 
Tack min finaste lilla kille att du finns och att du är du. Ingenting i världen är finare än dig, jag är så välsignad över att jag är din mamma och jag och din pappa älskar dig mer än allt annat- det är du som får oss att känna att vi har vunnit den största vinsten som finns. Älskar dig vår fina prins!       

BVC

Av nilsartinsmamma - 4 december 2013 19:00

Hej alla glada.
Idag vid halv två så hade jag och lilleman tid hos BVC och fick där bekräftat att han går upp fin fint i vikt och att han växer som han ska.
Ska dela med mig av vikten och längden och huvud omfånget i detta inlägg tänkte jag   


Idag fick vi även träffa en kvinna som jag dock inte kände mig så väldigt bekväm med för den kvinnan som kom hem till oss första gången hade tyvärr ingen tid eller om hon var iväg på annat håll just idag. 
Men huvudsaken är att lilleman blir undersökt och att han mår väl i alla fall vilket han tack och lov gör   


Min kompis Jenny kom även förbi oss idag och hade med sig jättefina kläder som vi tyvärr var tvungna att byta så det fick bli en body till och en mega fin lång ärmad tröja.
För byxorna som hon hade köpt fanns inte ens i samma färg eller i rätt storlek till min lilla pojk. 

Jag och Madde gick till Eurostop efter att jag var klar på BVC och tog där en kaffe med ungarna och det var mysigt.
Tog för första gången upp en vaken liten Nils på Espresso house och det första lill prinsen gör är att somna i famnen min   

Vår lilla pojk sover mer än vad en tonåring gör.
Han äter, bajsar/kissar och sover och får inte glömma är så jävla underbart söt hela tiden, vårt lilla mini hjärta   


Nu får ni lite fakta om hur han ligger till nu gällande det som BVC kollar:

Längd: 56.3 cm
Vikt: 4680 gram
Huvudomfång: 38.8


En alldeles perfa liten kille som har gått upp ungefär 900gram sedan födslen.
Ja jag tror fan att jag serverar min son grädde och inte mjölk, men han skulle kunna väga 5 kilo nu och han hade varit världens finaste ändå samtidigt så är det bättre att han sakta men säkert ökar lite då och då i vikt istället   

Här kommer en liten bild på min vakna lilla Nils:

 

Min finaste lilla skatt. Älskar denna lilla kille mer än allt på denna jord. Härligt att han var vaken i vagnen med annars så brukar lilleman alltid somna. Fast han slockna precis när vi kom innanför dörrarna på BVC och blev där väckt när jag skulle ta av honom alla kläderna och blöjan- för det gillar han inte alls (men vilken unge gillar det då?!)

 


Just precis i detta nu så ligger jag i sängen och skriver detta inlägg samtidigt som jag har sonen liggandes brevid mig och kan ju säga att han ligger här brevid och skrattar och han skrattar högt också mitt älskade lilla gullefjun     

:-)

Av nilsartinsmamma - 2 december 2013 23:23

Hej allesammans.
Jag var tyvärr tvungen att skapa en ny blogg då jag under tiden jag väntade min pojk glömde bort lösenordet till min gamla haha:))

Vid ultraljudet i vecka 18 så sa barnmorskan där att pojken, som numer heter Nils Artin Lorenzo, var beräknad att se dagens ljus redan den 1:a november men så var ju inte fallet.
Lilleman hade de så bra där inne i magen min så han valde att komma ut till oss den 12/11 istället, dvs 11 dagar över tiden:))

Men jag kan säga att jag är glad att han kom då, och inte veckor tidigare även om jag kände i slutet av min graviditet att jag bara ville att han skulle komma ut till oss.
Eller det var ju inte bara jag utan även min sambo med såklart och våra släktingar:))


Blev så glad samma dag som vi skulle få åka hem från BB när läkaren undersökte och hade skrivit i sina anteckningar att det var ett friskt barn som hon hade undersökt:D
Sånt värmer ju alltid i ett mamma hjärta hehe:))
Min fina prins Nils   


Jag var ganska rädd för att åka hem för man hade ju alltid personal som fanns där för en oavsett tid på dygnet samtidigt som det var skönt att få komma hem och börja leva livet som småbarns föräldrar:)
Det bästa valet vi någonsin gjort  


Inte för alla världens pengar eller rikedomar skulle jag vilja ha tillbaka mitt gamla liv, som gick som på rutin.
Nu vet man aldrig vad dagarna har att erbjuda.
Som en grej i helgen när päronen var på besök:
På lördags morgonen skulle vi gå till deras hotell för att gemensamt äta frulle med dom och precis innan vi var beredda att gå så hade lilleman gjort ner sig i blöjan och tror även kläderna så vi var tvungna att byta ALLT på lilla älsklingen hehe   


Jag måste säga att jag älskar livet som mamma och jag ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR verkligen min partner- han hjälper till otroligt mycket och det underlättar såå otroligt mycket för mig och vår son.

Dessutom så älskar jag att se de tillsammans när de sitter i soffan, se hur stolt min älskling är när han drar vagnen, eller allmänt se hur mycket han älskar sin lilla perfekta pojke   


Först så trodde jag att jag skulle behöva göra allt då min partner inte är svensk (och i Kosovo så verkar kvinnorna göra allt hehe   ) men icke sa nicke, han gör mer än vad jag trodde att han skulle göra.
Han är helt enkelt jävligt underbar med sin älskade lilla pojke  


 
Här är han endast en dag gammal vår älskade perfa ängel som kom till oss och har gjort oss till de absolut lyckligaste föräldrarna som någonsin har gått i ett par skor   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


johanna är mitt namn och jag är mamma till den finaste pojken jag någonsin har sett i hela mitt liv.
vi är så lyckliga, jag och min man, över att ha en frisk, och glad pojke :)
i denna blogg så kommer du få läsa om allt mellan himmel och jord!
just lay

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards