nilsartinsmamma

Alla inlägg den 12 december 2013

Av nilsartinsmamma - 12 december 2013 19:07

Hej alla glad i julstressen!   

Kan ju säga att jag har en riktig tjockis till guldklimp.
Idag när vi träffade BVC-läkaren så gick det bra allting såg jätte bra ut tack och lov   
Sånt värmer i mamma hjärtat måste jag bara få säga hehe.

Varför jag kallar min lilla prins för tjockis är för att det är just det han är hehe men gud vad jag älskar honom av hela mitt hjärta ska jag ju också tillägga.

Vikt: 5000 gram
Längd: 57 centimeter
Huvud omfång: 39.5 centimeter


Så det går då ingen nöd vår lilla prins hehe.
Då har han alltså gått upp 320 gram på lite mer än en vecka, för att vara exakt 8 dagar     
Tycker det är toppen att det är så och det sa BVC-läkaren också och BVC-sköterskan hehe.
Skönt att veta att vi har en perfekt liten pojke hos oss måste jag bara få skryta lite med just nu.
Nu ska jag gå och amma lilleman, så pappa får sätta sig och vila lite för han drar just nu vagnen fram och tillbaka och jag hör hur lilleman ligger därinne och gnyr, som snart blir ett gällt skrik efter mat   
Han äter mat som om att det inte skulle finnas en morgon dag och ibland är vi även tvungna att ge honom ersättning då han har tömt brösten och det enda han får om han suger är luft tyvärr men tror nu att mjölken börjar anpassa sig efter hur mycket han äter.
Snart blir det dagens andra kopp kaffe efter att jag har ammat vår älskade lilla ängel       

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


johanna är mitt namn och jag är mamma till den finaste pojken jag någonsin har sett i hela mitt liv.
vi är så lyckliga, jag och min man, över att ha en frisk, och glad pojke :)
i denna blogg så kommer du få läsa om allt mellan himmel och jord!
just lay

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards