nilsartinsmamma

Alla inlägg den 7 december 2013

Av nilsartinsmamma - 7 december 2013 23:33

Idag har vi både haft besök och själva varit iväg.
Förvisso inte långt och inte länge men det var OK. 
Jag är så stolt över mig själv som vågade och släppa liiiiiiiiite på tyglarna och låta Nisi pussa på min son...
Fast jag gillar det inte- är fortfarande nojig över det mesta gällande han.
Har sagt det till min sambo med att jag kommer vara nojig över min sons hälsa- och kan jag undvika att träffa folk som har barn som kan vara förkylda eller sjuka på annat vis så kommer jag göra det, min sons hälsa kommer ALLTID vara nummer ett!!!

Jag gillar alltså barn men nu när jag själv blivit mamma så är man mer noga med ALLT och ja, jag är en riktig hönsmamma och kommer alltid att vara- så det så!
Bryr mig inte alls om vad folk tycker och tänker.
Vet ni varför?
För folk ska tycka och tänka så mycket om allt hela tiden- istället för att fokusera på sig själva och sina egna problem!


Idag fick jag se lite av sakerna som mamma och pappa har köpt till lilla Nils Artin i julklapp och jag gillade de jag såg att de hade köpt än så länge.
Och de behöver inte köpa något mer till honom men då fick jag en avhyvling av mina föräldrar att det ska jag skita i om de köper mer presenter till honom eller inte haha   

Lika bra att jag inte lägger mig i så får de väl köpa på då om de nu är så mega viktigt haha men jag själv kan tycka att det är viktigt att min lille kille ska få känna av att det är lite speciellt och givetvis så ska han få julklappar han med kan jag ju känna lite grann...
Min lille skatt!
Jag bara måste lägga upp en bild från idag:
 
Han är så jävla mega super duper söt på denna bild, min lilla köttbulle!             

Av nilsartinsmamma - 7 december 2013 15:40

Min älskade prins, åh så han skrattar högt nu   

Han somnade i min famn och hade sovit en stund så jag kände att jag kunde lägga över han i hans spjälsäng och vet inte om det är när han drömmer (men han skrattar även högt när han är vaken med) så hörde jag att han skrattade högt, vår finaste lilla skatt.
Jag blir i alla fall alldeles varm i mamma hjärtat och det är så himla mega gulligt och han har ju typ världens sötaste bebis leende med   

Förresten måste dela med mig av lite fler bilder:
 

Från att bara ha varit ett litet plus på en sticka till att bli en liten människa... Helt galet otroligt! Tiden har bara rusat iväg och nu är han här, snart en månad gammal, mitt fina gryn!      

 
På något vis saknar jag min gravid mage, att kunna ta på den och känna sparkarna- men är ju ännu lyckligare nu när jag har en världs fin bebis som jag kan gosa och mysa med istället   

   
Dessa bilder är tagna på BB. Där han dessutom var den största bebisen av alla som var där just då. Han är vår köttbulle, för nu är han så rund och go' att till och med barnmorskan på amningsmottagningen sa att "på honom går det ju ingen nöd på:)" hehehe.
Varpå den sista av dessa två hade han gråtit oavbrutet i flera timmar och när jag till sist vaggade honom till sömns så vågade jag knappt röra mig haha   

 
Han är mega söt i sina första par jeans som han fick i present. Lite stora för hans lilla kropp men ack så otroligt sockersöt han är i sina jeans mammas lilla hjärtegryn!   

 
Att se han le- det är det bästa jag vet. Dels för att han är nöjd och dels för att han är otroligt mega söt och det bästa jag vet har någonsin funnits- och det är MIN son   

Obeskrivlig kärlek!!!

  
Han är hela världens sötaste lilla kossa måste jag bara säga!          

 
Kläderna vi hade tänkt lill fisen ska ha på julafton. När vi åker till Nils gammel mormor och gammel morfar.
Men på julaftons morgonen så ska han få vara tomte är tanken i alla fall!   

 
Jag måste faktist säga att jag är super mega nöjd med min barnvagn som vi valde till bebisen.
Köpte den på en affär som heter SmoothBaby.
I priset, 3500:- , fick vi ligg-, sittdel samt även bilbarnstol.   
Dock finns affären enbart i Solna och i Malmö    

 


Det var allt jag hade att säga för denna gången just nu. 
Sonen ligger och sover för det behövde han, så han är pigg sedan när gästerna kommer på besök, Jeton med familj. 
Ska bli trevligt för jag gillar den familjen som faaan!   

Av nilsartinsmamma - 7 december 2013 13:59

Hejsan alla.
Åh blev så glad när jag öppnade facebook i mobilen och en kompis hade skrivit att det har snöat!
Jag drog genast upp persiennerna och kollade ut och såg att marken var täckt av snö   

Äntligen börjar vintern komma och jag känner mig som ett barn på julafton haha.


Idag så ska jag och Madde förmodligen på en härlig uppfriskande promenad, vilket jag hoppas nu då stormen Sven inte tycks vara här haha men jag ska ringa henne i alla fall om en stund.
Kanske så kommer Jeton med familj idag och ska hälsa på vår lilla prins!   

Jag tycker om den familjen, för de är alltid så himla glad och trevliga måste jag säga hehe.

Nu orkar jag faktiskt inte skriva mer så jag bjuder på några bilder här istället:

 
Så hör snygg var man på förlossningen. Kände mig ungefär lika snygg som jag såg ut haha. Även om jag hade så jäkla ont så skulle jag kunne tänka mig att göra om det en gång till. Vill nog ha en lillasyster till Nils!

 
Efter att själva kryst arbetet började runt 19.30 så kom han ut runt 20.17 och detta var den första bilden då de hade lagt upp han på mitt bröst, den mest välskapta lilla pojken som föddes den 2013.11.12   

 
Vi har bestämt oss för att han ska få heta Nils Artin eftersom pappan inte är svensk så ska han ändå få behålla lite av sitt albanska arv, det tycker jag inte är mer än rättvist i alla fall.
Vi har tillsammans kommit överrens om det och det var ganska knivigt ändå att komma överrens men till sist så gjorde vi i alla fall det tack och lov  

 
För några veckor sedan så fick vi besök av tant Sandra och hon njöt för fulla muggar av att gosa med lilla Nils Artin.
Och han bara somnade och sov och sov.

 
 Idag gjorde han en as söt min vår lilla prns, Åh vad jag är världens lyckligaste mamma.
Jag älskar min son och min man mest av allt. Jag är super nöjd med hur livet har blivit. Massa kärlek- and I love it    

 


Ligger just nu i samma stund och ammar min son och han njuter för fulla muggar av att ligga nära och bara snutta för jag tror att han har tömt brösten så det är mega mysigt att bara ha han nära mig.

Igår fick han kläder från både sin farmor och farfar ifrån Kosovo samt från min mans släktingar härifrån Halmstad som varl köpt på HM som jag kan lägga upp bilder på här.
Men kläderna ifrån Kosovo får jag ta bildr på och lägga ut senare, antinge idag eller imorgon   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


johanna är mitt namn och jag är mamma till den finaste pojken jag någonsin har sett i hela mitt liv.
vi är så lyckliga, jag och min man, över att ha en frisk, och glad pojke :)
i denna blogg så kommer du få läsa om allt mellan himmel och jord!
just lay

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards