nilsartinsmamma

Alla inlägg den 6 december 2013

Av nilsartinsmamma - 6 december 2013 00:34

Hej allesammans igen.
Gud vad jag skriver mycket här men det är ju bara bra.
Idag eller ja, igår under dagen den 5 december, hade jag och Madde tänkt gå på promenad med våra små, men vi gjorde rätt i att stanna hemma på varsitt håll då den här stormen Sven var på ingång...

Så jag och Nils har typ bara legat i sängen och inte gjort ett jota typ, eller jag har ju bytt och matat vår lille prins när det har varit läge och så samt att jag fick Crendo att få hit en arbetare som skulle kolla på värmen i lägenheten.
Dumfan säger, ursäkta språket, att det skulle mäta (kommer inte ihåg med vad) i fyra till fem dagar, vilket i alla fall hade inneburit att vi skulle stänga av värme elementet (då blir det äckel päckel kallt i hela lägenheten) .
Jag och sambon min sa att är ni helt dumma i huvudet på riktigt, vi ringde ju just därför att det är för kallt och att vi har en son som är nyfödd som inte kan vara i en iskall lägenhet och vara konstant sjuk (räcker med att lille gossen nyser så)!!!

Han sa att han kan inte bestämma något, vilket vi accepterar, men att vi ändå skiter i hur de löser det men värmen ska vi ha.
Annars så får vi komma överrens om någon kompensation, för vi kan inte både betala nästan fem tusen spänn i hyra plus elen som kommer vara skyhög pga av artt Crendo inte kan se till att det är varmt i våran lägenhet- vi bor precis ovanför ett cykelförråd och det är ju as kallt i såna.


Hur som helst så kom i alla fall en släkting till min älskling och hans son för att kolla på vårat lilla underverk, men tyvärr hade han inte med sig sin fru så de ska tydligen komma till oss imorgon dom två (och hoppas nu att det bara är de två eller deras äldre barn så jag kan vara gansk säker i alla fall att de inte har något äckligt rs virus på sig och smittar ner min pojk för det är jag mega nojig för).
Och det har jag sagt till min sambo med:
rör det min sons hälsa så kommer jag aldrig hålla tyst!

Jag kan säga att jag gillar inte över huvud taget när någon är uppe i min pojkes ansikte, men det är en annan sak med mig och min sambo- för våra bakterier klarar han på något vis av.
Sen tycker jag om barn men inte som sagt att små barn är uppe i ansiktet på honom eller håller på och pillar på hans leksaker eller gosedjur för då blir jag bara irriterad!
Säger inte föräldrarna till- då kan jag säga då säger jag ifrån och passar det inte föräldrarna så tyvärr- vad kan jag säga mer än att det är tråkigt.

Visst att vi har hälsat på folk som har småbarn när de kanske var någon/några dagar gamla men då hade vi i alla fall inte eget småbarn- så lite skillnad är det ju.
Samt att vi inte gick till folk med småbarn om vi var förkylda eller sjuka för man måste kunna tänka själv...


Som sagt, jag lever med en kille från Kosovo och vi har INTE samma kultur och i deras kultur så är man verkligen "kom kom och dricka kaffe eller te" och är väldigt gästvänlig, och kanske är jag mega tråkig ibland eller bara typiskt svensk, men jag är inte alltid så glad i att ha gäster hemma så vida man inte har planerat det ett tag innan gästerna ska komma hehe   

Men imorgon kommer i alla fall några gäster och de som ska komma imorgon är människor som jag tycker om, och hans fru är så trevlig och väldigt go måste jag säga!   


Jag känner mig som en höns mamma dock vet jag att jag inte kan skydda min älskade son från allt men jag kan göra mitt bästa för att undvika att han får onödiga virus- därav det virus jag fruktar mest, som är otroligt farligt för småbarn: RS viruset.
Men för typ två veckor sedan då vi var inne på akuten med vår ängel så frågade jag läkaren om just det viruset och ännu hade de inte fått in nägot fall *peppar peppar ta i trä* 
Därför har jag ställt fram handdesinfektins medel i min hall så ALLA som kommer på besök måste ta lite!   

God hand hygien är A-O och det är nåt som man inte ska behöva påminna folk om.

Visst att jag är mamma, åt en snart 1 månads baby, inte åt vuxna människor.

Usch känner mig som en gnäll kärring men jag måste också få skriva av mig lite här på min blogg och inte hela tiden ge sken av att allt är super bra.

Hur som helst nu har jag fått gnälla av mig lite och det kändes så jäkla underbart för min del   

Nu hade jag tänkt dela med mig av en bild på mig och min underbaraste son samt en ensam bild på min lilla knubbis:

 
Här lyckades jag få en liten bättre bild på oss två. Han är den finaste prinsen som finns och jag är en stolt mamma till honom och är så välsignad att han är frisk och går så pass bra upp i vikt som han ska och äter bra, mammas och pappas älskade lilla hjärtegryn. Just nu ligger han i soffan brevid mig och sover så gott för han låg inne i sängen och bara busade med sin pappa och sparkade av sig sin filt och började skratta och då kunde inte pappa heller hålla sig för skratt. Jag är i alla fall lyckligt lottad med de finaste killarna i mitt liv- jag kan helt enkelt inte vara lyckligare än vad jag just nu är   

 

Här ligger vår lilla knubbis och hade somnat under tiden som jag ammade honom   Han är så rolig vårt lilla hjärta. Utan honom hade vårat liv varit världens tråkigaste som mest bara gick på rutin- nu vet man aldrig vad dagen har att erbjuda. Jag kan ändå inte fatta att det var han som var plusset på graviditets testet! Och att vi har gjort denna person och ska ta hand om honom- helt otroligt vilken mäktig känsla det är. Mamma livet är helt underbart!     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


johanna är mitt namn och jag är mamma till den finaste pojken jag någonsin har sett i hela mitt liv.
vi är så lyckliga, jag och min man, över att ha en frisk, och glad pojke :)
i denna blogg så kommer du få läsa om allt mellan himmel och jord!
just lay

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards