nilsartinsmamma

Alla inlägg under mars 2014

Av nilsartinsmamma - 18 mars 2014 23:19

Du är så rolig och fin-
Och så glad hela tin!
Finns Tack och lov ingen annan som är som du-
Är oändligt glad att du är hos oss nu! :)
Om det finns något som jag skulle kunna göra för dig-
Så berätta det gärna för mig.
Vi, pappa och jag, älskar dig otroligt mycke-
Och så fort vi såg dig så kunde vi fatta tycke :D

När de la upp dig på mitt bröst för första gång-
Tänkte jag att jag ville skriva till dig en mor till son sång!
Du har gjort oss rika, din far och jag-
Men det har vi känt varenda dag.
Ingen lycka utan dig i livet-
Sedan du kom så tar vi inget för givet!

Jag kan skriva mycket mer-
Medan jag gör det så sitter jag och ler.
Sötheten din är otroligt speciell-
Som var dag är likaså varje kväll ;)
Tack och lov är ingen annan som du-
Så ska jag pusta ut nu.
Tack för äran att få vara var du än är-
Glöm ALDRIG att far din och jag alltid håller dig så kär <3

Av nilsartinsmamma - 18 mars 2014 13:59

Hej hopp alla glada.
Idag gick jag till vår vc som har dropp in tider varje dag tydligen mellan 8-16.
Anledningen till att vi promenerade bort dit är för att jag har ont i bröstet och upptäckte en knöl där som gör lite ont!
När läkaren kände så sa han att han kände att jag var lite öm och att det fanns knuta där men att jag heller inte behöver orolig för att det skulle vara typ cancer som jag är livrädd för att drabbas av :(
För att försäkra mig om att det förmodligen inte är något allvarligt så skicka han en remiss till bröst enheten (måste ju vara mammografi?).
Blir nog bra i slut ändan ändå oavsett vad som händer hihi :)
Klart jag är lite orolig men försöker att inte tänka allt för mycket på det då Nils märker av det och blir själv orolig!

Efter läkar besöket gick vi till Willys på eurostop och handla lite mat och dryck till oss vuxna (cola alltså vi dricker kaffe och energi dryck och läsk mer än alkohol nu för tiden haha) ;)
Min älskling är så lugn och sansad och säger att jag inte behöver oroa mig så mycket över mitt bröst nu för det kommer bli bra, vilket jag givetvis skälv vet och tycker att han har rätt i detta läget faktiskt..
nu äter lilleman och vi ska göra det samma om en liten stund hade jag tänkt i alla fall :)

Bjuder på en bild på Nils när vi var uppe i Stockholm hemma hos mina föräldrar under en vecka.
Älskar hans bus-i-blick min, min älskade lilla glädje spridare <3

Av nilsartinsmamma - 18 mars 2014 00:21

Älskar den serien!
Både jag och älsklingen ville gå och nanna kudden då detta program precis börja och det var riktigt intressant men otäckt för det handlar om bomb man osv!
Slå på kanal 5 :P
Haha vi sitter fast klistrade som två töntar jag och min man hihi <3
godnatt från oss! :D

Av nilsartinsmamma - 17 mars 2014 15:30

Denna antibiotika ska han äta i tio dagar!
Hoppas bara att den kommer att hjälpa vår fina ängel <3
Någon som har erfarenhet av denna antibiotikan?
Lilleman har precis fått sin första dos av den idag och imorgon runt 15.00 eller 15.15 ska han få nästa!
Hoppas hoppas hoppas att han INTE får någon biverkning!!

Ha en fortsatt bra dag.
Nu ska jag vila lite tillsammans med min son och sambo <3
Kram på er! :)

Av nilsartinsmamma - 17 mars 2014 12:24

Hej åh hopp
på väg hem från akuten nu och ska hämta ut medicin till lilleman :(
De tog odling från hans lilla underbara bebis huvud för de är ganska konstigt att han fortfarande har märke efter elektroden som de satte på hans huvud vid förlossningen!
Mammas finaste lilla pärla <3
För övrigt mår Nils bra och jag hoppas att prov svaren från i lördags är helt okej och givetvis prov svaren från idag med hoppas vi är utomordentligt bra :)
Så håll tummarna nu.

Bild från i lördags då vi hade kommit hem från akuten.
Sötaste profilen jag någonsin sett och här sitter han tryggt i pappas famn! :)
Älskar mina finaste killar <3

Av nilsartinsmamma - 16 mars 2014 18:39

Hej hopp alla goa och glada människor!
Vill skryta lite och säga att jag och min älskling har den bästa och den roligaste barnet genom alla tider och generationer hehe.
Han är alltid så nöjd och glad denna lille kille och jag och min sambo får oss ett gott skratt varje timme, och jag överdriver inte utan det är sanningen   
Vi älskar honom otroligt alltså.
Kärleken jag känner för mitt barn är oändligt stark, ingen kille i världen kan jag ge så mycket kärlek till som jag ger mitt barn och då älskar jag min pojkvän sjukt otroligt mycket hihi   

En bild som jag tog uppe i Stockholm hemma hos mina föräldrar, alltså när jag såg honom ligga i örngottet hehe jag tror jag smälte som smör i solsken så jäla söt han var alltså!       
 
Så här jädrans söt är våran lilleman! Jag och pappa älskar dig något otroligt mycket, våran fina lille skatt. 
Dagarna svischar förbi tack vare dig och livet har blivit så mycket roligare, vi har något att leva för, sedan du kom ut till oss världens finaste och bästa son!   


Ja detta är då bara en liten bild av flera hundra olika som jag kände att jag ville dela med mig av här.
Jag gör allt för denna lillkille.
Skulle något hända honom så har jag eller hans far ABSOLUT ingenting att leva för längre.
Jag skyddar honom med hela livet som insats om det så skulle krävas utav oss   


Hur som helst.
Livet som mamma har förändrat mig som person har jag en känsla av att jag har gjort i alla fall.
Förhoppningsvis så har jag blivit mildare och trevligare (men bitchen i mig finns fortfarande kvar och kommer ju fortfarande säga vad jag tyker om någon frågar eller om jag själv tycker att något känns fel!)   

Lillgrabben är fyra månader och fyra dagar och sedan en vecka eller så tillbaka har han börjat suga på tummen.
Kan det var medvetet eller omedvetet?
Har jag ingen aning om hehe.   

Det enda jag känner är att han börjar redan bli så stor och att det redan har gått exak fyra månader sedan vi började vårat liv som småbarnsföräldrar då vi öppnade dörren till vårat hem efter att han hade kommit ut vår lilla älskling!

 
Här var han bara cirka en timme gammal. Livet började verkligen då han kom ut och när de la han på ens bröst och fick den första ögonkontakten och när han sökte sig efter bröstet för att få mat    VÅR PRINS, VÅR VACKRA FINA PRINS, TACK FÖR ATT DU KOM TILL OSS SOM EN ÄNGEL FRÅN OVAN! 

Det är en ära att få vara din mamma och pappa- vi äskar dig idag, imorgon- för alltid!



Jaha första inlägget för denna söndag är nu avklarat.
Så nu ska jag fortsätta att vika in rentvättade kläder hehe och herre min gud vad mycket kläder lilleman har.
Han tar alltså upp fyra lådor av åtta av vår byrå i sovrummet hehe.
Kläderna används ju i alla fall flitigt   
Ha nu en underbar söndag med era nära och kära.
Jag ska mysa till 1000 med min älskade lilla familj   

Presentation


johanna är mitt namn och jag är mamma till den finaste pojken jag någonsin har sett i hela mitt liv.
vi är så lyckliga, jag och min man, över att ha en frisk, och glad pojke :)
i denna blogg så kommer du få läsa om allt mellan himmel och jord!
just lay

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards