nilsartinsmamma

Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

4 månader! :)

Av nilsartinsmamma - 12 mars 2014 00:33

Oj oj oj vad tiden verkligen springer iväg- idag är lilleman redan 4 månder.
Eller ja,  ikväll 20.17 så är det exakt 4 månader sedan pojken kom ut till oss, då var han visserligen 11 dagar för senad men han var i alla fall en fullt frisk pojke som beslutade sig för att komma ut, några dagar innan jag hade fått tid för igångsättning.. HAHA
Det enda som de tyvärr var tvungen att hjälpa mig med var att slå hål på hinnorna och när de hade gjort det så hade Nisse bajsat så han var tvungen att ha en elektrod på sitt huvud.
När värkarna väl började göra överjävligt ont och jag låg och vred och vände mig inne i förlossningsrummet så fick jag nästan tag i elektrodens sladd och höll på att slita väck den, tur att min älskade sambo lyckades få bort mina händer.

Kom ihåg att jag hade tagit för mycket lustgas så jag frågade/skrek:
" Hör ni inte hur det tjuter här inne i rummet, vi måste uuuut!!" haha.
Barnmorskan och sambon bara stirrade på mig och klappa mig på huvudet har jag för mig (var alldeles för snurrig för att minnas hehe).
Låg i badet och gick i trappor och gick på en promenad med älsklingen innan det började göra utomordentligt ont.
Kändes som att jag behövde bajsa när hans huvud snurrade ner i bäckengången heheh..
Tydligen hade jag sagt till sköterskan och min man:
" Jag kan inte föda barn, jag kommer att dö!", eeh okej?!
MEN....
.... Jag vill absolut göra om det igen, för jag ÄLSKAR att vara gravid och ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR när de lägger upp det lilla knytet på bröstet för första gången efter att man hört de skrika till efter att de kommit ut:)   

Jag var dessvärre tvungen att sy och barmorskan sydde mig samtidigt som jag pratade med min mormor, och när mina föräldrar hade sagt grattis till oss så hade min sambo sagt:
" Ja jag ska säga det till Johanna! " haha men jag var JÄVLIGT glad att han fanns vid min sida under hela tiden.
Kunde inte valt en bättre pappa än just honom     
Nu ska jag försöka nanna kudden igen, så nu hoppar jag i säng brevid mina älskade grabbar.
Imorgon så ska jag på information om smak portioner. 
SJUKT ATT FYRA MÅNADER REDAN HAR PASSERAT!!
Älskar i alla fall livet som mamma   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nilsartinsmamma - 28 juni 2014 20:29

Hej alla goa och glada peeps.Hoppas att ni alla hade en bra midsommar det hade jag med min familj i alla fall.Just nu så ligger min bebis jämte mig och kollar vad jag skriver samt pratar lite med mig och sig själv hehe älskade unge <3 Var inne p...

Av nilsartinsmamma - 28 juni 2014 20:29

Hej alla goa och glada peeps.Hoppas att ni alla hade en bra midsommar det hade jag med min familj i alla fall.Just nu så ligger min bebis jämte mig och kollar vad jag skriver samt pratar lite med mig och sig själv hehe älskade unge <3 Var inne p...

Av nilsartinsmamma - 8 juni 2014 19:28

Hej hopp alla goa och glada sommar firare    Inte skrivit här på typ 100 år känns det som men har totalt glömt bort det men men . Ska ladda upp lite bilder - blandade                      Lite blandade bilder på världens finaste pojke...

Av nilsartinsmamma - 29 maj 2014 11:52


Hej hopp alla glada.Idag vaknade vi upp till sol och Nils var lite gladare nu än vad han var, ska snart ge lilleman en dos alvedon. Hoppas att öroninflammationen går över snarast, för jag kan vara ärlig och säga att jag trodde att det var tänder som ...

Presentation


johanna är mitt namn och jag är mamma till den finaste pojken jag någonsin har sett i hela mitt liv.
vi är så lyckliga, jag och min man, över att ha en frisk, och glad pojke :)
i denna blogg så kommer du få läsa om allt mellan himmel och jord!
just lay

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards